where expertise comes together - since 1996

Web's Largest Portal of Nondestructive Testing (NDT)
Open Access Database (Conference Proceedings, Articles, News), Exhibition, Forum, Network

All Forum Boards
Technical Discussions
Career Discussions >
NDT Training
Job Offers
Job Seeks
Classified Ads
About NDT.net
Articles & News

315 views
02:24 Jan-26-2005

Juan J. Amado

Engineering, Inspection
Arco Industrial, S.A.,
Panama,
Joined Nov 2001
44
NDT Training

Dear colleagues:
I would like to encourage a discussion as to the availability and/or difficulties in obtaining NDT training in Central and South America. Does anybody have any particular problems regarding the language of the training materials, the accessibility of qualified instructors, cultural barriers, convincing upper management of the advantages of training etc..

Estimados colegas:

Me gustaría estimular una discusión sobre la disponibilidad y/o dificultades en obtener entrenamiento en NDT en Sur y Centro América. Me gustaría conocer en particular sobre problemas con respecto a la disponibilidad de material didáctico en español, la disponibilidad de instructores calificados, posibles barreras culturales, dificultades en cuanto a convencer a los gerentes de las ventajas de entrenar y certificar al personal, etc.

06:21 Feb-01-2005
Jorge Diaz Q.
Re: NDT Training Creo que la cantidad y calidad de información disponible en español es inferior a la en inglés. Esto ciertamente es una barrera que impide un desarrollo fluído del NDT para los latinos.
Desconozco la razon de por que la mayoria de los portales de los fabricantes están sólo en inglés.
Varios de mis colegas tienen problemas con el idioma y esto les impide efectuar buenas búsquedas de temas en internet.

Jorge Díaz

© NDT.net - The Web's Largest Portal of Nondestructive Testing (NDT) ISSN 1435-4934

Open Access Database, |Conference Proceedings| |Articles| |News| |Exhibition| |Forum| |Professional Network|